Geoblog.pl    kapitanGalganov    Podróże    Sankt Petersburg i Moskwa    START
2016

START

Polska, Pyrzowice

Załatwianie wiz i innych formalności:
Aplikowałem, zgodnie z rejonizacją, w Krakowie. Nie mam właściwie o czym pisać, wszystko poszło bez problemów i szybko. Zarezerwowałem hostel, kupiłem przez firmę turystyczną voucher, podając adres hostelu, kupiłem ubezpieczenie na całą Rosję, wypełniłem w Internecie dokumenty wizowe i czekałem na termin wizyty w punkcie składania dokumentów. Opłaty na miejscu, tylko gotówką. Po 12 dniach druga wizyta i odbiór wiz.
Również wjazd i wyjazd z Rosji, bez trzepania tobołów i innych, opisywanych tu i ówdzie nieprzyjemności. Zabawne było to, że dokładnie przebadany byłem dopiero na „Szopenie”, w dniu powrotu. Batonik z kieszonki koszuli też musieli prześwietlić. No i dobrze.
Na lotnisku w Rosji każdy obcokrajowiec otrzymuje kartę migracyjną. Należy ją zwrócić przy wyjeździe. Służy do rejestracji, robi to wasz hotel. Choć mój dał mi wybór, aby uniknąć dodatkowych opłat. Ja jednak rekomenduję rejestrować się w miejscach spania. To niska opłata, a jak wynikną jakieś problemy, to może się okazać niezbędna. Opisywane są jeszcze inne formalności np. wypełnianie deklaracji celnej. Mówicie, jeśli w ogóle ktokolwiek się o to zapyta, ze macie poniżej 1000 dolarów na osobę i do widzenia przy wylocie.
W Polsce warto kupić trochę rubli na start. Taksówka do centrum to około 800 rubli.

Wylot z Pyrzowic do Petersburga przez Warszawę LOT-em.
Pierwszy dzień, dojazd do hostelu Bed&bike. Jak zwykle, pierwsze zadanie: opędzić się na lotnisku od taksiarzy. Naprzeciwko wyjścia z lotniska (dosłownie 10 kroków) jest przystanek autobusowy do pierwszej stacji metra. Trzeba wsiąść do autobusu 39 lub 39e lub marszrutki k39 i u kontrolerki-bileterki kupić bilet. Wysiadamy, po 25 minutach, na Stacji Metra Maskowskaja i pod ziemię. A tam jedziemy gdziekolwiek, bez korków i w chłodzie. Dojazd do mojego hostelu na ul. Dostojewskiego około 1,20h. (Tak jak podaje Yandeks, czyli ich mapy Google)
O 20.00 wyjście na Neski Prospekt, pierwszy rzut oka na miasto.

Ceny podane w relacji mnożymy przez 0,063 aby dostać złotówki (lipiec 2016).

wiza (wszystkie opłaty) - 400 zł
samolot tam i z powrotem - 600 zł
Bilet autobusowy – 30 rubli
Bilet metro – 35 rubli
Hostel – 28000 rubli (14 nocy, dwójka)