Geoblog.pl    kapitanGalganov    Podróże    Sankt Petersburg i Moskwa    Sobór Spas-na-Krowi!
2016

Sobór Spas-na-Krowi!

Rosja
Rosja, Sankt Petersburg

Najpierw, aby sprawnie przemieszczać się po rozległym centrum, a wszędzie jest daleko, kupujemy dwudniowy bilet do autobusu turystycznego robiącego pętle po najważniejszych miejscach Pitera. Zwiedzamy Sobór Isakowski (Katedra św. Izaaka). Znowu wielkie to i złote. I dlatego robi wrażenie. Warto wejść na dzwonnicę – wspaniała panorama miasta. Same kamienice, a w centrum pałace, pałace, pałace i kamienice. Bilety kupujemy samodzielnie przed wejściem w elektronicznym kiosku.
Ponownie cerkiew-muzeum Spas-na-Krowi, tym razem od środka. Piękna! Takie wnętrza widziałem w Gruzji, ale ta jest jak spod igły. Bo wszystko to mozaiki!! W środku, przy wejściu jest wyeksponowany bruk w miejscu gdzie nasz wysadził się wraz z carem. (Powód powstała tej świątyni)
Prawdopodobnie istnieje możliwość kupienia jednego zbiorczego biletu na te świątynie.

Sobór Izaaka i dzwonnica – 400 rubli (trzeba zobaczyć)
Sobór Spas-na-Krowi – 250 rubli (trzeba zobaczyć)
www.city-sightseeing.ru po Petersburgu – chyba 700 rubli (2 dni)